HØSTSUPPE.

Jeg elsker å spise hjemmelaget suppe på høsten :) Det er så deilig! I fjor kom jeg over denne deilige suppen som jeg nå skal vise dere;





 
300g Kjøttdeig.
2 ss Ekte Smør.
2 Gulrøtter i skiver.
1 Løk i skiver.
1 stilk Selleri i skivede terninger.
8 dl. Vann.
1 Buljongterning.
1 boks hakkede Tomater.
1/2 ts Spisskummin.
1/2 dl hakket Persille (evnt. Selleriblader).
2 finhakkede Hvitløksfedd.
1 ts Salt.
1/4 ts kvernet Pepper.
 
2 dl Lettrømme.
----------------------
 
Smelt smøret i stekepannen. Stek kjøttdeigen og bland i gulrøtter, løk og stilkselleri og la det steke i noen minutter.
 
Tilsett buljong, tomater, spisskummen. La småkoke i 10 min.
Rør i Persille og hvitløk. Skum av og smak godt til med salt og pepper.
 
Legg en raus skje lettrømme på suppen ved servering (pleier ikke jeg å bruke).
Gjerne flatbrød til eller hvitløksbrød.
 
Ved å bruke Spisskummen eller spisskarve får suppen en sterk og pirrende smak.
Krydret brukes ofte i Asiatisk, Arabisk og Mexicansk matlaging!
 
Denne oppskriften har jeg selv funnet på nettet her:)
 

 
 
 

Kommentarer

Populære innlegg