GAVEINNPAKNING!

For et par dager siden måtte jeg ut å handle meg litt forskjellig julepapir. Så nå er gavepapir, bånd og merkelapper snart ferdig planlagt for i år;) mangler litt men det tar jeg litt senere. Jeg liker å pakke inn julegavene på en koselig måte! På den gamledagse måten! Nå er det nok endel av dere scrappere der ute som blir litt irritert når jeg sier at jeg synes at dette med å pakke inn gaver på alle verdens mulige måter, er litt bortkastet pengebruk..... Andre folk må gjerne gjøre det og det ER lekkert...(i noen minutter..) før vi river det fra hverandre og enten brenner det opp eller kaster det i søppelet. Dette er da gjerne dyre papirer som kun er kjøpt inn med dette som mål! I tillegg kjøpes det inn masse dekorting til å pynte med og som også er dyrt, gjerne. Er det verdt det? Jeg synes at det er sløsing! Jeg er også scrapper men istedenfor å hive meg på trenden med å kjøpe inn og kjøpe inn så lager jeg masse selv! Det blir kanskje ikke like rett og pent som dem som bruker mye verktøy men jeg tør å påstå at de blir "litt" mere kunstneriskt utført! Men, dette er jo en smakssak! Og når man scrapper en bildeside eller et album så hives det jo ikke i søppelen. Det blir jo minner som spares og da blir ting litt annerledes enn gavepapirinnpakning:) Men for all del: det blir mye lekkert av det:) En kan jo også lage det meget lekkert med enkle midler/ting. Kan bare bruke en avisside f.eks. og litt naturmaterialer en har vært i skogen og funnet. Lekkert og billig på en, to, tre:)  Slikt kan jeg gjerne gjøre på pakker til de voksne men liker at barn får pakker med bilder av nissen eller noe annet "julete" på. Ungene elsker jo nisser og samtidig gjør det ingenting at det blir "flerret" av gaven, når de pakker ut. Det koster ikke så mye;) Men når det er sagt så kunne vanlig julepapir ha vært nesten dobbelt så tykt for det går i stykker bare en ser litt hardt på det:)) Betaler heller en femmer mer for dette papiret. Det var dagens lille hjertesukk! litt bilder fra handelen:

 
Kalenderposer MÅ til! Og en ny stjerne!
 

 Gavepapir og litt stemningslys ved siden av:)
 
 
 Jada! Jeg er klar over at dette ikke er julepapir men måtte ha med noen kuler jeg kjøpte i Ålesund i slutten av sommeren. Julepynt er vel heller min lidelse.... men istedenfor å kjøpe små minneting (som bare står til pynt og støver ned) fra stedene jeg er, så velger jeg å kjøpe noe julepynt som minner meg om stedene. Da bruker jeg og henge disse forskjellige tingene på juletreet også blir det mere spennende å studere treet!
Det kommer nok flere innlegg om "julehandel" etterhvert:)
 
Ønsker dere en god morgendag:)

Kommentarer

Populære innlegg