Lefsebakst! Tinnlefse!

I går laget vi deigen til Tinnlefsa. Det var første gangen vi gjorde dette! Kokte poteter, skrelte og kvernet de. Tre turer i kverna men den siste sammen med smør. Satte dette til avkjøling over natten for så å starte på'n igjen i dag. Men det er vel i dag det mest krevende kommer!

Så får vi se da, om det blir noen lefser....SPENNENDE!

Tradisjoner!

Som det er viktig å videreføre! Som ung var jeg selvfølgelig ikke så opptatt av dette men nå ser jeg på dette med

STOLTHET!

Dette med lefsebakst er vel mest en tradisjon fra mine svigerforeldere. Jeg er også vokst opp med Tinnlefser men da var det fra gomoen min det kom:) I mitt hjem var det tradison å lage juleøl så det har jeg videreført fra dem:) Men det skal jeg vise senere. Nå er det lefser! Vi lager et prøveprosjekt først og hvis det går sånn noenlunde så hopper vi i det og lager opp til jul!

Har aldri vært redd for å kaste meg ut i ting jeg ikke helt kan! Da må man bare prøve om igjen og skaffe seg noe mere kunnskaper fra dem som kan, først;)


Skal fortelle hvordan dette går etterhvert og kanskje jeg klarer det såpass at jeg tør å legge ut noen bilder??? Vi får se!

TITT innom TINNLEFSER så ser der mer om dette:)

 
 
 

Kommentarer

Janne sa…
Fikk dere det til? ;) Tinnlefsene er så gode :o)
Hei Janne:)
Jada! Lefser ble det men må ha noen småjusteringer før det er helt ok. Men absolutt ikke verst til å være første gangen!Oooog uten hjelp fra noen som kan:)Så, kan se ut som om det kan bli hjemmelagede lefser til jul:) Pleier å få av svigers men det er jo noe med det en lager selv da:) Det er jo litt morro!

Populære innlegg