JUL!

Hjelpes meg!
Da var jeg i gang igjen da! Julen er ikke før i desember mens jeg bobler over av julefølelser,NÅ!
Det er helt utrolig! Før pleide jeg og ignorere disse følelsene men de siste årene har jeg latt det få lov å komme frem ;)
Grunnen er at når desember kommer så er jeg sliten og ikke så opptatt av å lage ting. Noen ting MÅ vente til desember med å forberedes men helst vil jeg
bare nyte alle de tingene som skjer gjennom måneden ;)

  • Julegranstenningen på torvet. Samt vandring i gatene å se på alle de vakre trærne som er dekorert med lys. Vi har også et "tre" som står høyt oppe i fjellsiden våres her som lyser så vakkert" Det er egentlig kun lyslenker som er festet som et juletre. Vakkert! I tillegg er to fjellvegger "belyst" med lyskastere slik at man virkelig får se hvordan veggene "ruver" over dalen her. Det er vakkert når det lyser opp i blått!
  • Julemarkedet til Irene! Før om årene deltok jeg men de siste årene har jeg bare nytt det de andre lager og det er KOSELIG!
  • Delta i og beundre PEPPERKAKEBYEN som står utstilt i Galleri TAIDÈ. Sønnen i huset har egne planer og det har jammen jeg og ;) Denne byen startet i fjor og den ble så populær at den MÅ komme igjen i år også for dette skapte virkelig stemning! Mange som tok seg en ekstra kveldstur for å se på dette :)
  • Nyte alt det lekre som ligger rundt i butikkene ;)
  • Handle julegaver i de senere timer og vandre hjemover med bæreposer fulle, i mørkret (forhåpentligvis med masse snø rundt meg)!
  • Nyte kveldene etter at abeidsdagen er over, med masse stearinlys, julemusikk og kos..
  • Etc.etc.etc.



 Men før den tiden kommer så er det forberedelser!
Og det er den tiden jeg prater om. Jeg nyter alle julebladene, leser juleblogger og er kreativ!

 
 
Mine planer:
  • Lage noen julete akvareller som jeg kan bruke på julekort jeg skal lage.
  • Scrappe litt "JUL".
  • Planlegge vårt pepperkakeprosjekt, sammen med sønnen i huset.
  • Sønnen i huset ønsker å ha noen juleprosjekter og det må planlegges litt:)
  • Lefsebakst står på programmet, selvfølgelig!
  • Samme med hjemmelaget juleøl!
  • Finne ut av hva slags dekorasjoner jeg skal lage.
  • Finne ut hvordan mine "stilleben", rundt omkring skal se ut ;)
  • Finne ut av hva slags julegaver det skal bli i år.
  • planlegge og kjøpe inn kalendergaver til de to "barna" her i huset. Som nå ikke er barn lenger men heller 17 og 20 år men som aldri blir for store til kalendere.

(Disse "lampene" er hjemmelaget) En av fjordårssysselene mine.
 
 

Det er mange flere ting som står på plakaten men...
Juleforberedelses tiden er for meg veldig "materialistisk"....men det er den tiden jeg er veldig opptatt av dette så synes det er greit ;) Mye kan lages og mange ting behøver ikke å koste mye, kun fantasien setter grenser :)) Med planlegging så går det!
Men ellers så er jeg en "samler" på opplevelser!
Jeg elsker "stemninger" som setter meg i julemodus! Det være seg å gå en tur i måneskinn eller en tur mens snøen laver ned rundt meg, se en familie gå langs med gata med barna på en kjelke eller på et akebrett. Det handler om å stoppe opp i den travle hverdagen våres å titte rundt seg :)


 

 

 
 Gleder meg iallefall til årets "sysler" :)


 
Ha en fin kveld!

Kommentarer

Populære innlegg