Jul og nisse akvareller

 
Hei igjen:)
 
Tenkte jeg skulle vise en av mine andre interesser. Akvarellmaling. Jeg har prøvd meg på mye forskjellig gjennom alle år; Akryl, eggtempera, akvarell og olje etc.
Men har vel kommet frem til at jeg liker best å jobbe med akvarell eller litt olje.
Jeg er ingen stor kunstner! Men liker å kose meg med dette innimellom:)
Har en sånn "julegreie" som har fulgt meg siden jeg var en liten pike:)
Da pleide det alltid ligge tegneblokk, eller tegnebok med forskjellige farvetyper, kullstifter eller gråblynanter med forskjellig hardhetsgrad, i en eller annen pakke og da gikk 1.juledag ALLTID med til å sitte og tegne:)
Dette er noe jeg fortsatt liker å drive med i julen. Det gir en spesielt god følelse av ro og fred, for meg:)
I mitt godt voksne liv har jeg skrevet en "bok" om Gammelnissen som bor på gården våres:)
Han er en søt, gammel og GANSKE så uskikkelig gårdsnisse som steller i stand mye rot med dyra på gården! Men han er også en snill nisse:)
Jeg har ikke gjort noe for å få denne utgitt og tenker vel ikke at det skal skje heller men jeg må få laget bilder til boken, for min egen del og fordi jeg jobber i barnehage og tenker å bruke dette der.
Men ting tar tid!
Jeg må øve og øve og øve.......
Finne mine egne nisser!
Jeg elsker Midthuns nisser!
Han maler noen fantastiske nisser som har masse liv i seg! Men jeg vil ha mine egne!
Imens prøver jeg meg på forskjellige typer for jeg må liksom få det til å "sitte i hendene" :)
En dag finner jeg dem nok:)
Her er en liten titt på noen av de jeg har prøvd + litt landskap.
 
 
 
Malt fra postkort.
 

 
Midthuns nisse malt fra hans nissebok.
Eller, iallefall et forsøk på ;))

 
Fra et annet postkort.
 
Mens jeg prøver meg på dette i ny og ne, samler jeg opp et bilde arkiv fra gården i forskjellige årstider og fra dyre riket slik at jeg skal få det mest mulig identisk når tiden kommer:)
 
Har selvfølgelig malt andre ting gjennom årene men det kan vi se på en annen gang:)
 
Men, det er MORRO og MALE!!
 
God kveld:)

Kommentarer

Populære innlegg